Zaznacz stronę

Dyski SSD Goodram IRIDIUM, CX300 i CX400 oparte o kontroler PHISON PS3111 trafiają na odzyskiwanie danych do naszego serwisu gdy uszkodzenia kości pamięci blokują możliwość normalnego uruchomienia dysku a kontroler przechodzi w stan serwisowy.

Uszkodzenie dysku Goodram CX300, CX400 IRIDIUM objawia się tak, że dysk zgłasza się z pełną pojemnością ale od strony systemu wygląda jakby był pusty (wyzerowany). Nie da się również nic zapisać na nim, ani utworzyć partycji czy sformatować. Gdy użytkownik sprawdzi w BIOS komputera dysk faktycznie się zgłasza, ale zamiast poprawnego modelu pojawia się napis SATAFIRMS11.

Odzyskanie danych z takiego dysku jest możliwe ale wymaga wirtualnego przeliczenia i ponownego ułożenia bloków danych. Z naszego doświadczenia wynika, że dyski z takimi problemami udaje się w większości przypadków (ponad 98%) odzyskać niemal w całości. Zdarzają się pojedyncze egzemplarze gdzie ilość błędów w kościach pamięci jest tak duża, że dane klienta są tylko częściowo odzyskane.

Zanim dojdzie do uszkodzenia i dysk SSD Goodram zablokuje dostęp do danych zdarza się, że komputer zaczyna wolniej pracować, pojawiają się resety systemu, niebieski ekran, a raz na jakiś czas komputer wchodzi do biosu i uruchamia się dopiero po kilku włączeniach lub wyłączeniach. Jest to najwyższa pora na wykonanie kopii zapasowej.

Dyski SSD zdominowały już rynek laptopów i często używane są również w komputerach stacjonarnych. Nie są to jednak nośniki niezniszczalne jak to malują reklamy. Odzyskiwanie danych z dysków SSD nie jest również prostym zadaniem i wymaga bardzo drogich rozwiązań technologicznych.

Aby zapobiec utracie danych wystarczy cykliczna kopia zapasowa. W przypadku awarii zapraszamy na bezpłatną wycenę.

Z błędem SATAFIRMS11 mają problemy również dyski innych firm jak Kingston, SiliconPower ale o tym w innych artykułach.